Nothing On Me

My photo
Batu Pahat, Johor, Malaysia
aku budak nerd yg join geng mafia utk kelihatan comel .. aku ta brape nak hensem mcm mat² rempit dan budak budak degree kat luar sane tu . puii ! penulisan yg berbentuk sakai dan bebal sgt diminati .. so forever alone ! nenenepupu ^^v

really appreciated it ! xoxo :)

Friday 1 April 2011

jahat atau nakal ? mane korang suke ..

gedik : you mmg jahat ! sampai hati you main²kan I !

mamat hotsetappp : bukan I saja² nak tipu you lah .. dan I tipu you bkn bermaksud I jahat .. I mmg camni .. nakal sikit .. suka bila I sakat you :*

minah gedik : you jgn nak nakal² ngan I lg ..

________________________________

ape yang korang tau pasal jahat dan nakal ? aku pon tatau la nak describe dua² perkataan ni cemane .. tapi aku boleh terangkan sikit la mengikut kepala aku sendiri .. 

JAHAT ? apekah itu ? bagi sape² yg bang gang sikit , jahat tu mcm "title" yg diberikan kat orang yg buat salah ... takesah la silap besar ke kecik ... ada niat nak buat sesuatu yg ta baik pon kire jahat gak ... selalu nye orang takan perasan yang diri dyowang tu jahat sebab orang lain yg sebok menilai kita .. kalau kita sedar sekalipon , pandangan org terhadap kita nih tetap takan lari dari negative nye .. adekah kesalahan kita tu besar sgt sampai orang anggap kite ni jahat ? aku cuma nak nasihatkan jgn sesekali ade niat jahat kat orang len .. tapayah risau sgt la sebab biar org nampak kite jahat dari luaran .. dalaman biar kita ngan Allah je tau .. heeee

ada mcm aku ta budak tuh ? haha :D


NAKAL ni bg aku biase² je ... semua org ade sifat ni dari bdk hingusan sampai la hingusan balik bile da tua nanti ... walaupon umur da mencecah setengah abad , nakal tu tetap ade ... dah name pon sifat manusia kan , tayah nak pelik sgt la .. nakal mase kecik tu semua orang da merasa .. aku teringat mase kecik² dulu aku suke men longkang kat blakang umah .. tp bila da besar sikit , salah satu contoh kenakalan bdk baru nak up nih suka mintak no phone .. da dapat bkn men suka sebab dapat usha .. haha .. bile da tua , mula la plak miang² keladi ... bagi aku ni benda biasa .. lumrah manusia berpasangan la katekan ... 

*aku ta kesah kalau ada yg nak jd jahat ke , baik ke , nakal ke sebab tu semua hak individu .. kita sebagai manusia yg idop kat dunia penuh diskriminasi ni , byk lagi sifat manusia yg blom kite jmpe .. masing² ada watak yg tersembunyi dibalik perwatakan mereka .. kalau nak selamat kene pandai² la hidop uruskan diri sendiri ... k la .. bye ..


No comments:

jum ikut ! :D