Nothing On Me

My photo
Batu Pahat, Johor, Malaysia
aku budak nerd yg join geng mafia utk kelihatan comel .. aku ta brape nak hensem mcm mat² rempit dan budak budak degree kat luar sane tu . puii ! penulisan yg berbentuk sakai dan bebal sgt diminati .. so forever alone ! nenenepupu ^^v

really appreciated it ! xoxo :)

Wednesday 6 April 2011

apa dah jadi ? :'(

25march 10:38 am .. member aku send mct .. 
"cintailah kekasihmu sekadarnye , siapa tahu akan menjadi musuhmu suatu hari nanti .. dan bencilah musuhmu sekadarnya , siapa tahu ia akan menjadi kekasihmu suatu hari nanti ... -saidina ali abi taib-
aku mula pikir lain bile baca mct ni .. ape kehe la bdk nih .. huhu .. anyway thanx ! 

selama aku kat duduk kat sini slame 2bulan ... byk suara dan kata² keramat aku dengar yg dapat bg aku semangat nak teruskan hidup mcm biase .. semua ni dari kawan² yg masih tahan dgn perangai aku .. walaupon dyowang baru kenal aku 3bln . byk lg perangai aku yg dyowang tatau .. tp sekurang²nye dyowang tau sikit²  pasal aku .. dyowang slalu ingat aku ade masalah disebabkan muka aku slalu monyok .. aku bkn ape tp da mmg muka aku mcm ni .. huhu .. ade skali tu ade sorang ni tanye aku 'knape muke kau muncung je?' aku bkn tanak jawab tp aku cume tanak dyowang tau masalah aku .. hal family ..


ade jgk yg cakap kat aku 'adha , solat jgn tinggal .. balik bilik nanti solat' ... aku pon kire bersemangat bila nak solat ...

then ade skali tuh .. bdk tu cakap kat aku 'tapelah adha .. ramai je yg sayangkan kau' .. huhu .. aku pelik sape la yang nak sayang aku kat sini .. aku ni cumalah budak bang gang yg hari² pegi kelas tapi tetap bang gang jugak .. bila aku dgr dy cakap mcm tuh , aku mcm terkembang sikit .. tp bila aku pikirkan ayat dy tuh balik , byk maksud disebalik semua tuh ... aku agak terharu disitu .. 

kat bwh ni ade la sikit contoh² bila member² yg amek berat pasal aku ..

  • hoi .. buat ape kau tido lambat ? esok kelas ta pegi kang ...
  • esok pagi kite pegi kelas saing ...
  • jum pegi kelas .. lambat tinggal .. hehehe
  • cepat masuk kelas .. madam da masuk ....
  • kau jd kelas prep aku sem depan nak ? haha :p
  • kau nak makan pakai la duit aku dulu ...
  • kau katmane ? jum la datang bilik aku .. terperap je dalam bilik ...
  • weh .. nak main basketball ta ?
  • kau da solat ke belom ?
  • kau sakit ke ni ?
  • temankan aku jogging jum .. hehehe
  • pegi pilah nak ? kita main snuker ..


tp skarang ni masing² agak bz dgn keje masing² .. seperti mane pelajar² U yg lain .. final da nak dekat .. time ni lah mase untuk dak² ni mula menumpukan seluruh tumpuan kat pelajaran .. dan masa ni lah pelbagai dugaan datang kat aku .. aku cuba tebis dan tepis dan tepis tapi last² aku yg tertepis diri sendiri .. ekekek .. aku mmg rasa bersalah gila kat semua orang .. aku ta sengaja telah menyebabkan hidup dyorang ta tentu arah mcm hidup aku .. 

im not perfect enough to be somebody to you .. but there is somebody who keeps teaching me how to be perfect .... yet im still not the perfect as what you want ...

last skali ... 
dalam perjalanan menuntut ilmu , tiada erti kecewa selagi pengharapan disandarkan hanya kepada-Nya ... mencintai-Nya dengan sepenuh hati memberi kemanisan yg pasti ... mentaati-Nya tanpa berbelah bagi .. bererti kejayaan gemilang yg menanti .. jatuh bangun adat perjuangan , kerana disitu terbitnye kematangan ...jadilah pengurus terbaik pada diri sendiri .. kerna yang pasti Allah penentu Qada' dan Qadar ... terima lah dengan hati yg terbuka ..

jagalah hati kita dulu baru jaga hati orang .. aku tetap dengan pendirian aku ... aku akan biarkan kau tenang dengan sendiri .. aku tanak pakse kau lagi ... aku paham kalau kau da tanak kawan ngan aku lg ..

 TRUST is like a paper ... once its crumpled .. it can't be perfect 
sorry i cant be perfect ~~~

No comments:

jum ikut ! :D